2020年12月10日木曜日

Junk Food Junkie ラリー・グロース (Larry Groce)

「健康的な食事をし酒量は控えましょう」と言われますが言うは易し行うは難し。残念ながら我々人間の脳は取り過ぎると毒になる食べ物を好むように出来ているからです。酒は飲みませんがフライやバーガーといったジャンク・フードが大好きなので,万一それらを一切禁止されたら死んだ方がマシです。
"Eat well and drink less", they say.  Well, it's easier said than done.  Unfortunately our brain is wired to love foods which do more harm than good to our body when we consume them too much.  I don't drink but I love junk foods, I'm a sucker for fries and burgers.  I'd rather die if I should be denied them altogether.
Junk Food Junkie  (Larry Groce)


You know I love that organic cooking
I always ask for more
And they call me Mr. Natural
On down to the health food store

I only eat good sea salt
White sugar dont touch my lips
And my friends is always
Begging me to take them
On macrobiotic trips
Yes, they are

Oh, but at night I take out my strongbox
That I keep under lock and key
And I take it off to my closet
Where nobody else can see

I open that door so slowly
Take a peek up north and south
Then I pull out a Hostess Twinkie
And I pop it in my mouth

Yeah, in the daytime I'm Mr. Natural
Just as healthy as I can be
But at night I'm a junk food junkie
Good Lord have pity on me

Well, at lunchtime
You can always find me
At the Whole Earth Vitamin Bar
Just sucking on my plain white yogurt
From my hand thrown pottery jar

And sippin' a little hand pressed cider
With a carrot stick for dessert
And wiping my face in a natural way
On the sleeve of my peasant shirt
Oh, yeah

Ah, but when that clock strikes midnight
And I'm all by myself
I work that combination
On my secret hideaway shelf

And I pull out some Fritos corn chips
Dr. Pepper and an Ole Moon Pie
Then I sit back in glorious expectation
Of a genuine junk food high

Oh yeah, in the daytime I'm Mr. Natural
Just as healthy as I can be
But at night I'm a junk food junkie
Good Lord have pity on me

My friends down at the commune
They think I'm pretty neat
Oh, I don't know nothing about arts and crafts
But I give 'em all something to eat

I'm a friend to old Euell Gibbons
And I only eat homegrown spice
I got a John Keats autographed Grecian urn
Filled up with my brown rice
Yes, I do

Oh, but folks lately I have been spotted
With a Big Mac on my breath
Stumbling into a Colonel Sanders
With a face as white as death

I'm afraid someday they'll find me
Just stretched out on my bed
With a handful of Pringles Potato Chips
And a Ding Dong by my head

In the daytime I'm Mr. Natural
Just as healthy as I can be
But at night I'm a junk food junkie
Good Lord have pity on me

俺ってさ,オーガニックが大好きで
ちょっとやそっとじゃ満足しない
だから「ミスター・ナチュラル」なんて,みんなから呼ばれてるんだ
あそこのヘルス・フードの店で

食べるんなら天然塩で
普通の砂糖は口にもしない
だからいつも仲間から
マクロビの店に連れて行ってくれって,そんな風に頼まれる
ああそうだ,本当だよ

ああそれなのに夜中になると
鍵のかかった金庫を出して
クローゼットに持って行く
そこなら姿を見られないから

クローゼットに着いたところで,その扉をゆっくり開けて
ちょっとだけ顔出して,左右をしっかり確認したら
ひとつだけTwinkieを取り出して
口の中に放り込む

その通り,俺は「ミスター・ナチュラル」で
これ以上はないってくらい,健康志向のヤツだけど,それはあくまで昼の顔
夜はヤバイジャンク・フードに溺れ切ってるヤツなんだ
自分で自分が情けない

ああ昼な
俺ならいつでも見つかるぞ
Whole Earth Vitamin Barって店があるからそこに来い
何も入れないヨーグルト
自作の素朴な陶器に入れて流し込んでるとこだから

手絞りのリンゴ・ジュースも飲んでるし
人参のスティックがデザートで
無造作に顔の汗を拭ってる
シャツの袖はいかにもな田舎風の素朴なヤツだ

ああそれなのに夜中になって
周りに誰もいなくなったら
ダイヤルについてる数字を全部合わせて *
隠し戸棚の鍵開ける

そうしてFritosのコーン・チップ
Dr. PepperOle Moon Pieを戸棚の奥から引っ張り出して
そこに座って胸躍らせる
ジャンク・フードの饗宴がこれからまさに始まるぞって

その通り,俺は「ミスター・ナチュラル」で
これ以上はないってくらい,健康志向のヤツだけど,それはあくまで昼の顔
夜はヤバイジャンク・フードに溺れ切ってるヤツなんだ
自分で自分が情けない

あのコミューンの友達からは
カッコいいって思われてんだ
アートだとか工芸だとかそういうことはわからないけど
食い物だったら任せとけ

この俺はEuell Gibbonsとも知り合いで **
口に入れるスパイスも自分で作ったヤツだけだ
ギリシャ風の壺の上には(John) Keatsの署名も入ってて ***
その中にはぎっしりと玄米が入ってる
本当だよ

けど最近見つかったんだ
ビッグ・マックの匂いをさせて
カーネル・サンダースのあの店に,よろめくように入ったとこを
血の気の引いた真っ白な死人のような顔色で

怖いんだ,いつかバレちゃう気がしてて
このベッドで伸びしたら
プリングルスのポテト・チップに手が届くだけじゃなく
あのDing Dongまで頭のそばに転がってるし

その通り,俺は「ミスター・ナチュラル」で
これ以上はないってくらい,健康志向のヤツだけど,それはあくまで昼の顔
夜はヤバイジャンク・フードに溺れ切ってるヤツなんだ
自分で自分が情けない

(補足)
* combination ・・・ ダイヤル錠を開ける組み合わせ数字・文字
** Euell Gibbons ・・・ 有名な自然食研究家
*** John Keats ・・・ イギリスの詩人で「Ode To A Grecian Urn(ギリシャの壺に寄す)」という作品で有名
**** Ding Dong (Cake) ・・・ チョコレートコーティングしたケーキ風のお菓子

(余談)

実はこのTwinkiesを製造していたHostessという会社は以前2012年に倒産の危機に陥り,数か月その製造がストップしました。これに慌てたあるファンは今のうちにとTwinkiesを買占めてストック。しかしほどなく会社は倒産を免れ製造も再開したため,この一件をすっかり忘れて8年間も部屋の片隅に放置していたそうです。

ところが今年コロナによる外出自粛でデザートを切らしたこのファンが「twinkiesは腐らない」との信念のもと(因みに賞味期限は45日間です)「8年物」のそのtwinkiesを食べるという蛮勇に出たところ,見た目は全く問題なかったものの味の方は予想に反して「古い靴下(食べたことがあるんでしょうか?)」のような味がしたんだとか。

・・・冷蔵庫の中で糸を引いていた塩えんどうを食べた過去のある私が言っても甚だ説得力に欠けるとは思いますが・・・・賞味期限を遥かに超えた食品を食べるのは止めましょう。

1 件のコメント:

  1. いつも拝見してますが、コメントは初めてです。
    twinkiesを知らなかったので調べたら、クリームじゃないですか!
    8年前のなんて!なんで食うんやギャー!って思いました。
    オソロシイです。。。

    納豆じゃないんやからエンドウ豆も食べたらあかん思いますわ、、
    人のチャレンジ精神ってすごいな、、、!!笑
    体を大切にしてくださいー

    返信削除