2021年2月14日日曜日

Anyone ジャスティン・ビーバー (Justin Bieber)

この曲の内容は,タイトルの「Anyone」が示唆するものとは逆であるように思われますが,おそらくその点が肝なのかもしれません。
What this song is about seems quite opposite to what the song title "Anyone" suggests.  Maybe that's the beauty of it.
Anyone  (Justin Bieber)


[Verse 1]
Dance with me under the diamonds
See me like breath in the cold
Sleep with me here in the silence
Come kiss me, silver and gold

[Pre-Chorus]
You say that I won't lose you, but you can't predict the future
So just hold on like you will never let go
Yeah, if you ever move on without me
I need to make sure you know that

[Chorus]
You are the only one I'll ever love (I gotta tell ya, gotta tell ya)
Yeah, you, if it's not you, it's not anyone (I gotta tell ya, gotta tell ya)
Lookin' back on my life, you're the only good I've ever done (Ever done)
Yeah, you, if it's not you, it's not anyone (Anyone), not anyone

[Verse 2]
Forever's not enough time to (Oh)
Love you the way that I want (Love you the way that I want)
'Cause every mornin', I'll find you (Oh)
I fear the day that I don't

[Pre-Chorus]
You say that I won't lose you, but you can't predict the future
'Cause certain things are out of our control
Yeah, if you ever move on without me
I need to make sure you know that

[Chorus]
You are the only one I'll ever love (Only one, I gotta tell ya, gotta tell ya)
Yeah, you, if it's not you, it's not anyone (I gotta tell ya, gotta tell ya)
Lookin' back on my life, you're the only good I've ever done (I've ever done)
Yeah, you, if it's not you, it's not anyone (It's not anyone, not anyone)

[Bridge]
Oh-oh-oh-oh
If it's not you, it's not anyone
Oh-oh-oh, yeah, woah

[Chorus]
Yeah, you are the only one I'll ever love (I gotta tell ya, gotta tell ya, yeah, oh-oh-oh-oh)
Yeah, you, if it's not you, it's not anyone (I gotta tell ya, gotta tell ya)
Lookin' back on my life, you're the only good I've ever done (Ever done, oh, yeah)
Yeah, you, if it's not you, it's not anyone

[Verse 1]
ダイヤモンドの光を浴びて,俺と一緒に踊ってくれよ
俺なんてただの息とおんなじで,特別なわけじゃないのに,寒さで白く目立ってるだけ
だから何も言わないで,ここで一緒に寝てくれよ
こっち来てキスしてくれよ,お前は大事な人だから

[Pre-Chorus]
どこにもいったりしないってそう言ってくれるけど,先のことはわからないだろ?
だからただ諦めたりしないってそんなつもりでいてくれよ
そうだよ,別れることになっても
これだけはわかってくれよ

[Chorus]
この先も大切なのはお前だけ(これだけは言っとかなきゃな)
そうだよ,お前じゃなかったら話になんかならないよ(これだけは言っとかなきゃな)
今までの人生で唯一良かったことなんて,お前と出会ったことだけだ(今までの人生で)
そうだよ,お前じゃなかったら話になんかならないよ,他の相手じゃダメだから

[Verse 2]
どんなに時間があったって,絶対に足りないよ
納得いくまでお前のことを大切にしてやりたけりゃ(納得いくまでお前のことを大切にしてやりたけりゃ)
だって朝が来るたびに,お前がそこにいてくれるから
いなくなる日が来るのが怖い

[Pre-Chorus]
どこにもいったりしないってそう言ってくれるけど,先のことはわからないだろ?
だからただ諦めたりしないってそんなつもりでいてくれよ
そうだよ,別れることになっても
これだけはわかってくれよ

[Chorus]
この先も大切なのはお前だけ(これだけは言っとかなきゃな)
そうだよ,お前じゃなかったら話になんかならないよ(これだけは言っとかなきゃな)
今までの人生で唯一良かったことなんて,お前と出会ったことだけだ(今までの人生で)
そうだよ,お前じゃなかったら話になんかならないよ,他の相手じゃダメだから

[Bridge]
お前じゃなかったら話になんかならないよ,他の相手じゃダメだから

[Chorus]
その通り,この先も大切なのはお前だけ(これだけは言っとかなきゃな)
そうだよ,お前じゃなかったら話になんかならないよ(これだけは言っとかなきゃな)
今までの人生で唯一良かったことなんて,お前と出会ったことだけだ(今までの人生で)
そうだよ,お前じゃなかったら話になんかならないよ,他の相手じゃダメだから

(余談)

Anyoneと言われると「Anyone can do it(誰でもできる)」や「Anyone and everyone(どなたでも)」などが即座に浮かびますが曲の内容はまさにその逆でした。

0 件のコメント:

コメントを投稿