2021年6月17日木曜日

Boys Don't Cry ザ・キュアー (The Cure)

人間なら誰でも泣きます。ごくごく自然なことです。もしこの主人公のように考えているなら,「有害な男性神話 (toxic masculinity)に毒されているのかもしれません。
Yes, we all cry.  It's only natural.  If you think as the narrator does,  you may be suffering from toxic masculinity.
Boys Don't Cry  (The Cure)


I would say I’m sorry
If I thought that it would change your mind
But I know that this time
I have said too much
Been too unkind

I try to laugh about it
Cover it all up with lies
I try and laugh about it
Hiding the tears in my eyes
Because boys don’t cry
Boys don’t cry

I would break down at your feet
And beg forgiveness
Plead with you
But I know that it’s too late
And now there’s nothing I can do

So I try to laugh about it
Cover it all up with lies
I try to laugh about it
Hiding the tears in my eyes
Because boys don’t cry

I would tell you
That I loved you
If I thought that you would stay
But I know that it’s no use
That you’ve already
Gone away

Misjudged your limit
Pushed you too far
Took you for granted
I thought that you needed me more

Now I would do most anything
To get you back by my side
But I just keep on laughing
Hiding the tears in my eyes
Because boys don’t cry
Boys don’t cry
Boys don’t cry

俺だって謝るよ
そうすれば気が変わるって思えるならな
けど今回はもうダメだ
余計なことを言い過ぎてたし
ずっと冷たくしてたしな

なんとか笑い飛ばしてやるよ
ウソつきまくって誤魔化して
なんとか笑い飛ばしてやるよ
目に浮かぶ涙なんかは見せないで
だって男は泣いちゃいけない
男は泣かないもんだから

俺だって,その足元に取り付いて
どうか許してくれよって
お前に必死に頼みたい
だけどもう手遅れで
今更できることなんて,もうひとつも残ってないよ

なんとか笑い飛ばしてやるよ
ウソつきまくって誤魔化して
なんとか笑い飛ばしてやるよ
目に浮かぶ涙なんかは見せないで
だって男は泣いちゃいけない
男は泣かないもんだから

俺だって言ってやる
お前のことが好きだって
このままずっといてくれるって,そんな風に思えるならな
けどそんなのムダだって,自分でちゃんとわかってるんだ
だってお前はもういない
どっかへ消えてるんだから

どこまでだったら許されるのか,そこんとこを勘違いして
お前に冷たい態度を取って
せっかくお前がいてくれたのに,当たり前だと思ってた
相手がいなくちゃダメなのは,お前の方だと思ってたんだ

どんなことでもやってやる
それで戻ってくれるなら
けど実際は笑い飛ばして
目に浮かぶ涙なんかも人に見せない
だって男は泣いちゃいけない
男は泣かないもんだから
泣いたら男じゃないからな

(余談)

悲しい時は泣けばいいし,辛い時は落ち込めばいい。人間はそうすることで状況に対応するように出来ています。「男はこうあるべき」「女はこうあるべき」などという決めつけは過去にどこかの誰かが勝手に決めて信じさせているだけのこと。従う必要はありません。

0 件のコメント:

コメントを投稿