2023年5月31日水曜日

Animal デフ・レパード (Def Leppard)

この曲は,本当はダメなのに時として負けてしまう10代の「やりたい気持ち」を歌ったものだと見る向きもあるようです。
Some people say this song is about a sex drive in our teens, which we sometimes give in knowing we shouldn't.  
Animal  (Def Leppard)


[Verse 1]
A wild ride, over stony ground
Such a lust for life, the circus comes to town
We are the hungry ones, on a lightning raid
Just like a river runs, like a fire needs flame
Oh, I burn for you

[Chorus]
I got to feel it in my blood, whoa, oh
I need your touch don't need your love, whoa, oh
And I want, and I need, and I lust, animal
And I want, and I need, and I lust, animal

[Verse 2]
I cry wolf, given mouth to mouth
Like a moving heartbeat, in the witching hour
I'm running with the wind, a shadow in the dust
And like the driving rain, hey, like the restless rust
I never sleep

[Chorus]

[Verse 3]
Huh! Oh! Cry wolf baby, cry tough
Going to hunt you like an, uh, uh, animal
Going to take your love and run

[Chorus]

[Outro]
And I want (And I want)
And I need (And I need)
And I lust (And I lust)
Animal (Animal)

And I want (Take me)
And I need (Tame me)
And I lust (Make me)
Animal (Your Animal)

And I want (Show me)
And I need (Stroke me)
And I lust (Let me be your)
Animal (Animal)

And I want (I want)
And I need (Ooh, ooh, ooh)
And I lust
Animal (Animal)

[Verse 1]
岩だらけの大地の上を荒っぽく飛ばす感じだ
もうとにかくどうしても生きている!って実感したい,サーカスがやって来て,さあ祭りの始まりだ
俺たちゃみんな飢えているんだ,稲妻が閃くようなちょっとしたキッカケで*
まるで川が流れるように,火がその勢いを増してくように
俺はお前に恋焦がれてる

[Chorus]
この感じをどうしても体の奥で実感したい
触れてもらえりゃそれでいい,気持ちなんか求めてないし
もうとにかくケモノみたいに,どうしてもヤりたい気持ちが抑えられない
もうとにかくケモノみたいに,どうしてもヤりたい気持ちが抑えられない

[Verse 2]
人工呼吸されたって***,ウソで周りを驚かす**
自分で勝手に動いてる心臓とおんなじで,真夜中に****
こうやって俺は風と駆け抜ける,舞い上がる塵に浮かぶひとつの影だ
叩きつける土砂降りの雨*****,取っても取っても浮かぶ錆,そんなものとおんなじで
俺は決して眠らない

[Chorus]

[Verse 3]
ハハハ,オオカミが来たって言えよ,さあベイビイ,声の限り泣き叫べ
そこへ行って捕まえてやる,ケモノでも狩るみたいにな
お前の心を貰いにいくぜ,だからさっさと逃げ出せよ

[Chorus]

[Outro]
この感じをどうしても体の奥で実感したい
触れてもらえりゃそれでいい,気持ちなんか求めてないし
もうとにかくケモノみたいに,どうしてもヤりたい気持ちが抑えられない
もうとにかくケモノみたいに,どうしてもヤりたい気持ちが抑えられない

そうしたいし(捕まえて)
しなきゃダメだし(手なづけて)
ヤりたい気持ちを抑えられない(力づくでそうしてくれよ)
もうとにかくケモノなんだよ(お前のものにしてくれよ)

そうしたいし(教えてくれよ)
しなきゃダメだし(撫でてくれ)
ヤりたい気持ちを抑えられない(イヤだなんて言わないで)
もうとにかくケモノなんだよ(お前のものにしてくれよ)

そうしたいし(頼むから)
しなきゃダメだし
ヤりたい気持ちを抑えられない
もうとにかくケモノなんだよ(本能だけの生きものなんだ)

(補足)
* go on a raid ・・・ 奇襲攻撃を仕掛ける
** cry wolf ・・・ うそをついて周囲を驚かせる
*** give mouth to mouth ・・・ 人工呼吸をする
**** witching hour ・・・ 真夜中
***** driving rain ・・・ 土砂降り

(余談)

確かに10代の頃はそうかもしれませんが,個人的には「食欲」の方が勝っていたような気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿