2023年8月7日月曜日

How Do You Like Me Now トビー・キース (Toby Keith)

成功は最高の復讐であり,自分を傷つけた相手のことを口を極めて罵るよりも遥かに強力で効果があります。
Success in the best revenge.  It would be far more powerful than spending thousand words to blame the person who let you down.
How Do You Like Me Now  (Toby Keith)


[Verse 1]
I was always the crazy one
I broke into the stadium
And I wrote your number on the 50 yard line
You were always the perfect one
And the valedictorian so
Under your number I wrote "Call for a good time"
And I only wanted to catch your attention
But you overlooked me somehow
Besides you had too many boyfriends to mention
And I played my guitar too loud
How do you like me now?!

[Chorus]
How do you like me now?
Now that I'm on my way?
Do you still think I'm crazy
Standing here today?
I couldn’t make you love me
But I always dreamed about
Livin' in your radio
How do you like me now?!

[Verse 2]
When I took off to Tennessee
I heard that you made fun of me
Never imagined I'd make it this far
Then you married into money girl
Ain't it a cruel and funny world?
He took your dreams and he tore them apart
He never comes home
And you’re always alone
And your kids hear you crying down the hall
Alarm clock starts ringing
Who could that be singing?
It's me baby, with your wake-up call!
How do you like me now?!

[Chorus]
How do you like me now?
Now that I'm on my way?
You still think I'm crazy
Standing here today?
I couldn’t make you love me
But I always dreamed about
Livin' in your radio
How do you like me now?!

[Guitar Solo]

[Chorus]
How do you like me now?
Now that I'm on my way?
You still think I'm crazy
Standing here today?
I couldn’t make you love me
But I always dreamed about
Livin' in your radio
How do you like me now?!

[Outro]
Tell me baby
I will preach on

[Verse 1]
いつだって俺はバカなヤツだった
スタジアムに忍び込み
50ヤードのラインのとこにお前の電話番号書いた
お前はいつもスキがなくって
卒業式も総代だった,それで俺は
その番号の下のところに書いたんだ:「遊びたかったら電話して」って
とにかく気づいて欲しかったけど
どういうわけか無視された
そもそも数え切れないくらいお前にゃ彼氏がいたもんな
俺の方はウルサイくらいギターばっかり弾いてたし
今の俺見て参ったろ?

[Chorus]
今の俺見て参ったか?
自分の道を見つけたんだよ
今もまだバカなヤツだと思ってんのか?
こうして立ってるとこ見ても
思いが叶わなかったから
いつだって夢見てた
お前の聞いてるラジオから流れるようなヤツになるって
今の俺見て参ったろ?

[Verse 2]
テネシー目指して街を出たけど
その俺をお前はバカにしてんだって?
俺がここまでやるなんてこれっぽちも思ってなくて
結婚も財産目当てでやったけど
世の中ってのは皮肉なもんで
そいつに夢を取り上げられてズタズタにされたんだ
そいつは家に寄り付かないし
お前はいつでもひとりぼっちで
玄関先で泣いているのがお前の子どもに聞こえてる
目覚まし時計が鳴り出して
一体誰だよ?歌ってるのは・・・
ベイビイ,俺だよ,目が覚めただろ?
今の俺見て参ったろ?

[Chorus]
今の俺見て参ったか?
自分の道を見つけたんだよ
今もまだバカなヤツだと思ってんのか?
こうして立ってるとこ見ても
思いが叶わなかったから
いつだって夢見てた
お前の聞いてるラジオから流れるようなヤツになるって
今の俺見て参ったろ?

[Guitar Solo]

[Chorus]
今の俺見て参ったか?
自分の道を見つけたんだよ
今もまだバカなヤツだと思ってんのか?
こうして立ってるとこ見ても
思いが叶わなかったから
いつだって夢見てた
お前の聞いてるラジオから流れるようなヤツになるって
今の俺見て参ったろ?

[Outro]
教えてくれよ,なあベイビイ
俺が説教してやるよ

(余談)

自分をないがしろにした相手に対してこの主人公のように大きく出られたらさぞかし気分が良かろうとは思うものの,根が小心者なので「とはいうもののこの先また立場が逆転したら・・・」と思うとなかなか思いきれません。

0 件のコメント:

コメントを投稿