2020年5月29日金曜日

Breathe Deeper テイム・インパラ (Tame Impara)

この曲の歌詞にはいくつかのヴァリエーションがあり,そのどれが正しいのかはわかりませんが,ひとつだけわかっていることがあります:この曲はストレスの多い状況下でも慌てず,深呼吸することを忘れるなと伝えているということです。
There seem to be some variations for the lyrics of this song.  I'm not sure which one is correct.  There's one thing, however, that I'm sure about.  It's about "remaining calm in situations that are stressful, and remembering to breathe deeply.   
Breathe Deeper  (Tame Impara)

[Verse 1]
If you think I couldn't hold my own, believe me, I can
Believe me, I can, believe me, I can
If it ain't so awful and we're all together, I can
Believe me, I can, believe me, I can
If you think I couldn't roll with you, believe me, I can
Believe me, I can, believe me, I can
If ideally we should feel like this forever, I can
Believe me, I can, believe me, I can

[Chorus]
Would you say seems you're coming on?
Breathe a little deeper
Should you need to come undone
And let those colours run
Would you say now you're having fun?
So do this and get through this
And come find me when you're done
So we can be as one

[Verse 2]
If you think I couldn't hold my own, believe me, I can
Believe me, I can, believe me, I can
If you need someone to tell you that you're special, I can
Believe me, I can, believe me, I can
If you need someone to carry on, believe me, I can
Believe me, I can, believe me, I can
If you think that I was feeling what you're feeling, I am
Believe me, I am, believe me, I am

[Bridge]
And the groove is low

[Chorus]
(And she said) Seems you're coming on
Breathe a little deeper
Should you need to come undone
And let those colours run
(And she said) Now you're having fun
So do this and get through this
And come find me when you're done
So we can be as one

[Refrain]
'Til the mornin'
'Til the mornin', oh
And the groove is low
'Til the mornin'
And the groove is low

[Chorus]
Seems you're coming on
Breathe a little deeper
Should you need to come undone ('Til the mornin')
And let those colours run
Now you're having fun ('Til the mornin')
Do this and get through this
And until we see the sun (And the groove is low)
You're my number one

[Refrain]
'Til the mornin'
(Would you say?)
And the groove is low
'Til the mornin'
And the groove is low

[Outro]
We're both adults while we behave like children
Long as we got enough to keep on living
'Til the mornin'
'Til the mornin'

[Verse 1]
ひとりじゃやっていけないなんて,俺のこと思ってるだろ?だけど俺を信じてくれよ,ちゃんとやっていけるから
本当だよ,やれるって
そこまでひどいわけじゃなくって,みんなでひとつになれるなら,きっと俺はやれるから
本当だよ,やれるって
お前についていけないなんて,俺のこと思ってるだろ?だけどいいから信じてくれよ,ちゃんとついていけるから
本当だよ,やれるって
こんな風にいつまでもみんな思えば最高だけど,もしそれができるなら,俺は本当にやれるんだ
本当だよ,やれるんだ

[Chorus]
そろそろだって気がしてるなら
深呼吸してみなよ
ちょっと力を抜いちゃって
周りの景色が滲んできてもそのままにしておけよ
ほら楽しくなってきただろ?
だったらこうして乗り越えろ
一息ついたら来てくれよ
そうすりゃひとつになれるから

[Verse 2]
ひとりじゃやっていけないなんて,俺のこと思ってるだろ?だけど俺を信じてくれよ,ちゃんとやっていけるから
本当だよ,やれるって
お前は特別なんだって誰かに言って欲しいなら,この俺がそうしてやるよ
本当だよ,やれるって
ヘコたれないで進んでいける,そういうヤツがいて欲しいなら,いいから俺を信じてくれよ,俺だったらできるから
いいから俺を信じてくれよ,俺だったらできるから
本当だよ,やれるって
今のお前とあの頃の俺は同じ気持ちって,そんな風に思ってるけど,俺の気持ちは変わってなくて今もそう思ってる
本当だよ,今も同じ気持ちだよ

[Bridge]
ワクワク感が薄れただけだ

[Chorus]
(それであいつに言われたよ)そろそろだって気がしてる?って深呼吸してみなよ
ちょっと力を抜いちゃって
周りの景色が滲んできてもそのままにしときなよ
(それであいつに言われたよ)ほら楽しくなってきたでしょ?
だったらこうして乗り越えて
一息ついたら迎えに来てよ
そうすりゃひとつになれるからって

[Refrain]
次の朝がやって来て
(そうだよな?)
ワクワク感が薄れるまでは
次の朝がやって来て
ワクワク感が薄れるまでは

[Chorus]

そろそろだって気がしてるなら
深呼吸してみなよ
ちょっと力を抜いちゃって(朝になるまで)
周りの景色が滲んできてもそのままにしておけよ
ほら楽しくなってきただろ?(朝になるまで)
だったらこうして乗り越えろ
次の朝がやってきて(ワクワク感が薄れるまでは)
お前が俺のナンバーワンだ

[Refrain]
次の朝がやって来て
(そうだよな?)
ワクワク感が薄れるまでは
次の朝がやって来て
ワクワク感が薄れるまでは

[Outro]
やってることは子どもだけれど,お互い大人なんだから
それでやっていける間は
夜が明けて
次の朝が来るまでは

(余談)

Kevin Parkerによると,Mariah CareyやThe Neptunes,Pharrellなどが大きく影響しているそうですが,同時にエクスタシーを初めてやったことからもヒントを得ているんだとか。堂々と「ドラッグをやってこの曲を作りました」と言えてしまうところに日本との文化の違いを感じます。

0 件のコメント:

コメントを投稿