2024年7月26日金曜日

For Life カイゴ・ザック・エイベル・アンド・ナイル・ロジャース (Kygo, Zac Abel & Nile Rogers)

主人公主人公がウソをついていると言うつもりはありませんし,相手のことを一生大事にするという主人公の気持ちも,少なくともまさに今のこの瞬間は本人にとっておそらく本物でしょう。
I'm not saying that the narrator is lying.  Probably it's real and true to the narrator that they will love the second person for life, at least in this precise moment.
For Life  (Kyog, Zac Abel & Nile Rogers)


[Intro]
(I love you for life)
(Love you for life)
(Love you for life)

[Verse 1]
I took the long road across the ocean
I burned some bridges on the way
Feels like forever here in the moment
Just hope forever's here to stay

[Pre-Chorus]
Don't wanna say too much
Speak too soon
And scare your heart away
Just wanna feel your light
The fire inside
For the rest of all my days

[Chorus]
Lately, I just feel like
I can't get you out of my mind
I feel love for the first time
And I know that it's true
Me and you
I could love you for life

[Drop]
Love you for life
Love you for life
Love you for life (I could love you for life)
I love you for life, love you for life
And I know that it's true
Me and you
I could love you for life (love you for life)
I could love you for life
And I know that it's true
Me and you
I could love you for life (love you for life)

[Verse 2]
You came and found me
When I was hopeless (I was hopeless)
Right on the edge of givin' up (hmm)
You understood me
And gave me focus
You're all that I could ever want

[Pre-Chorus]
Don't wanna say too much
Speak too soon
In case I scare your heart away (scare your heart away)
Just wanna feel your light (oh)
The fire inside
For the rest of all my days

[Chorus]
Oh-oh, lately, I just feel like
I can't get you out of my mind
I feel love for the first time
And I know that it's true
Me and you
I could love you for life

[Drop]
Love you for life
Love you for life
Love you for life (Love you for life)
I could Love you for life (love you for life)
And I know that it's true
Me and you
I could love you for life (I could love you for life)
I could love you for life
Oh, I could love you for life

[Outro]
And I know that it's true
Me and you
I could love you for life

[Intro]
(一生ずっと大事にするよ)
(死ぬまでずっと大切にして)
(一生ずっと大事にするよ)

[Verse 1]
海をまたいで延々続く,そんな道を選んだし
まるで橋を燃やすみたいに,来るまでにいくつか逃げ道捨てて来た
今ここでこうしていると,この瞬間が続く気がして
これがずっと続いて欲しい,そんな風に思うんだ

[Pre-Chorus]
余計なことを喋りすぎたり
焦ってすぐに口を開いて
不安にさせたくないんだよ
その輝きを体に浴びて
内側で燃える炎を
一生ずっと感じていたい

[Chorus]
ここんとこずっとこういう感じなんだよ
いつだってお前のことを考えて,どうしても忘れられない
大切にしたいって,生まれて初めて感じたし
そのことがウソじゃないってわかるんだ
ふたりなら
一生大事にしていけるかも

[Drop]
一生ずっと大事にするよ
死ぬまでずっと大切にして
一生ずっと大事にするよ(死ぬまでずっと大事にできる)
この気持ちは変わらないかも
そのことがウソじゃないってわかるんだ
ふたりなら
一生ずっと大事にできる気がする
死ぬまでずっと大切にして(一生大事にできるかも)
この気持ちも変わらないかも
そのことがウソじゃないってわかるんだ
ふたりなら
この気持ちが変わらないかも(死ぬまで大事にしていけるかも)

[Verse 2]
やってきてこっちに気づいてくれたんだ
どうしようもなかった頃で(望みもすっかりなくしてて)
人生を諦めかけてた時だった
だけどお前はわかってくれて
生きる望みをくれたんだ
理想の人が現れた,それだけで十分だから

[Pre-Chorus]
余計なことを喋りすぎたり
焦ってすぐに口を開いて
不安にさせたくないんだよ
その輝きを体に浴びて
内側で燃える炎を
一生ずっと感じていたい

[Chorus]
ここんとこずっとこういう感じなんだよ
いつだってお前のことを考えて,どうしても忘れられない
大切にしたいって,生まれて初めて感じたし
そのことがウソじゃないってわかるんだ
ふたりなら
一生大事にしていけるかも

[Drop]
一生ずっと大事にするよ
死ぬまでずっと大切にして
一生ずっと大事にするよ(死ぬまでずっと大事にできる)
この気持ちが変わらないかも(一生大事にできる気がする)
そのことがウソじゃないってわかるんだ
ふたりなら
一生大事にできる気がする(死ぬまで大事にできるかも)
死ぬまでずっと大切にして
この気持ちが変わらないかも

[Outro]
そのことがウソじゃないってわかるんだ
ふたりなら
一生大事にしていけるかも

(余談)

ただ人間は良くも悪くも変わっていくものです。私自身10年ほど前は連日サルサを丼で食べていたのですが,今では週に一回食べるかどうかです。別にサルサがキライになったわけではなく,今でも好きな方ですが,当時の最大瞬間風速を今も維持できているかと問われれば間違いなく答えは否(ノー)です。

ただしこの主人公が凄腕なのは,最初は「一生ずっと大事にするよ(Love you for life)」と言い切っておきながら,その後でさらっと「一生大事にできるかも(I could love you for life)」と何事もなかったかのように仮定法にしている点です。

「大切にしたいって,生まれて初めて感じたし(I feel love for the first time)」と語っている本人ですが,いや恋愛に関してはかなりの手練ではないでしょうか?

0 件のコメント:

コメントを投稿