2021年8月12日木曜日

It Must Have Been Love ロクゼット (Roxette)

人間は毎日多くのものを当然のように享受しています。朝はスマホやPCの電源を入れ,遅れもなく届いたメッセージやメールをチェックし,冷蔵庫のドアを開けてそこから新鮮な状態に保たれた食品を取り出して食べています。
Everyday we take so many things for granted.  In the morning we tun on our smartphone and computers to check messages and emails delivered from the correspondents without delay and open the fridge to take out foods which were kept fresh inside to eat.
It Must Have Been Love  (Roxette)


[Intro]
It must have been love
But it's over now

[Verse 1]
Lay a whisper on my pillow
Leave the winter on the ground
I wake up lonely
This air of silence
In the bedroom and all around
Touch me now
I close my eyes
And dream away

[Chorus]
It must have been love
But it's over now
It must have been good
But I lost it somehow
It must have been love
But it's over now
From the moment we touched
Till the time had run out

[Verse 2]
Make believing we're together
That I'm sheltered by your heart
But in and outside
I turn to water
Like a teardrop in your palm
And it's a hard
Winter's day
I dream away

[Chorus]
It must have been love
(Must have been love)
But it's over now
(It's over now)
It was all that I wanted
Now I'm living without
It must have been love
(Must have been love)

[Bridge]
But it's over now
(It's over now)
It's where the water flows
It's where the wind blows

[Instrumental Break]

[Chorus]
It must have been love
(Must have been love)
But it's over now
(It's over now)
It must have been good
But I lost it somehow
It must have been love
(Must have been love)
But it's over now
(It's over now)
From the moment we touched
Till the time had run out
Yeah, it must have been love
(Must have been love)
But it's over now
(It's over now)
It was all that I wanted
Now I'm living without
It must have been love
But it's over now
It's where the water flows
It's where the wind blows

[Outro]
(Must have been love)
It must have been love
But it's over now
No, no, no

[Intro]
あれが好きってことだったのに
もうこれで終わりになった

[Verse 1]
寝てる時,枕元で囁いてみる
そうしないと地面から「冬」がやって来るんだよ
目が覚めるとひとりぼっちで
ひっそりとしたこんな空気が
ベッドルームだけじゃなく,そこら中を満たしてる
触れて来て
目を閉じて
夢の中に逃げ込むよ

[Chorus]
あれが好きってことだったのに
もうこれで終わりになった
あんなにステキだったのに
もうなんだか手が届かない
あれが好きってことだったのに
もうこれで終わりになった
触れ合ったその瞬間から始まって
時間切れになるまでずっと

[Verse 2]
ウソでも思い込んでみる,今もまだ別れてなくて
優しい気持ちに包まれて,安心して暮らしてるって
だけど本当は裏も表も
水みたいにグズグズなんだ
ひとつポツンと手のひらに零れ落ちてる涙みたいに
こんな風に寒さの染みる
冬の日は
夢に逃げ込む

[Chorus]
あれが好きってことだったのに
(きっとあれが恋だったのに)
もうこれで終わりになった
(これでお終い)
あれ以外欲しいものは他にないのに
もう今は手が届かない
あんなにステキだったのに
もうなんだか手が届かない
あれが好きってことだったのに
(きっとあれが恋だったのに)

[Bridge]
もう終わりになったけど
(もうこれでお終いだけど)
水が流れていくように
風が吹いていくように,これが普通のことなんだ

[Chorus]
あれが好きってことだったのに
(きっとあれが恋だったのに)
もうこれで終わりになった
(これでお終い)
あんなにステキだったのに
もうなんだか手が届かない
あれが好きってことだったのに
(きっとあれが恋だったのに)
あんなにステキだったのに
もうなんだか手が届かない
あれが好きってことだったのに
(きっとあれが恋だったのに)
もうこれで終わりになった
(これでお終い)
触れ合ったその瞬間から始まって
時間切れになるまでずっと
あれ以外欲しいものは他にないのに
もう今は手が届かない
あんなにステキだったのに
もうなんだか手が届かない
そうなんだ,あれが好きってことだったのに
(きっとあれが恋だったのに)
あれ以外欲しいものは他にないのに
もう今は手が届かない
あれが好きってことだったのに
これで終わりになったけど
水が流れていくように
風が吹いていくように,これが普通のことなんだ

[Outro]
あれが好きってことだったのに
もうこれで終わりになった
悔しいよ

(余談)

あることがあまりに当然で,それゆえ日頃はあまり省みることのない電気や通信などといった社会的インフラですが,それがどれほど有り難いことなのかは停電になるとわかります。

当たり前にあると思っているものほど失うとダメージが大きいというのは至言です。

0 件のコメント:

コメントを投稿