2023年9月5日火曜日

RUNAWAY ワンリパブリック (OneRepublic)

10代の頃はよく逃げ出すことを夢見ていました。なにもかもから逃げ出す:友達,家族,教師,学校・・・。自分自身から逃げ出したいと思うことさえありました。
When I was in my teens, I used to dream about running away.  Run away from everything: friends, family, teachers and school.  Sometimes even from myself.
RUNAWAY  (OneRepublic)


[Intro]
Run away
Right now, let's just run away
All that talk is killing me
One last shot, hold onto me, oh

[Verse 1]
There's something I gotta say to ya
There's somewhere we gotta go
And now they're sinkin' in the sand, chasin' what we can
Baby, it's not enough (Oh)
It's like we're stuck in the mezzanine
With twenty floors left to go (Oh yeah)
And now they're drivin' in the rain, tryin' to switch the lane
But you already know

[Pre-Chorus]
So don't waste this time, yeah, I don't move slow
But one good shot and I'll let you know
It's all I want, yeah

[Chorus]
Can we just let go and run away?
Right now, lеt's just run away
All that talk is killing me
One last shot, hold onto me, oh
Babе, I think we should run away
I'm my own worst enemy
Blue sky's only miles away
One last shot, hold onto me, oh

[Verse 2]
There's something I gotta say to ya
I'm on that new energy (Oh yeah)
Not on that "easy as it goes, wait for miracles"
No "what will be will be"

[Pre-Chorus]
No, so don't waste this time, yeah, I don't move slow
But one good shot and I'll let you know
It's all I want, yeah

[Chorus]
Can we just let go and run away?
Right now, let's just run away
All that talk is killing me
One last shot, hold onto me, oh
Babe, I think we should run away
I'm my own worst enemy
Blue sky's only miles away
One last shot, hold onto me, oh (Oh yeah)

[Bridge]
One last shot, hold onto me, oh

[Outro]
Run away
Right now, let's just run away
All that talk is killing me
One last shot, hold onto me, oh

[Intro]
逃げ出そう
今すぐに,とにかくここから逃げ出そう
あんな話をしてたってただひたすら辛いだけ
だからこれが終わったら,しっかりついて来てくれよ

[Verse 1]
言っておきたいことがある
行かなきゃいけないとこもある
ああやってヤツらは砂に沈んでってる,俺たちのできることを追いかけて
ベイビイ,それじゃダメなんだ
そんなんじゃ中二階で足止め食って
あと12階上がらなきゃ上には行けないみたいなもんだ(本当だよ)
なんとか車線を変えたくて,ヤツらは雨でも飛ばしてるけど
もうお前にゃわかってるだろ?

[Pre-Chorus]
だからこの時間を無駄にしちゃダメだ,本当だよ,俺はグズグズしないんだ
だけどこれが終わったら,お前には教えてやるよ
俺の望みはそれだけだ,ウソじゃない

[Chorus]
逃げ出そう
今すぐに,とにかくここから逃げ出そう
あんな話をしてたってただひたすら辛いだけ
だからこれが終わったら,しっかりついて来てくれよ
ベイビイ一緒に逃げようぜ
最大の敵は自分自身だよ
あともうちょっと先に行きゃ,青空が見えてくる
だからこれが終わったら,しっかりついて来てくれよ

[Verse 2]
言っておきたいことがある
今までになかった力が湧いてんだ(本当だよ)
「なるがままにのんびりやって奇跡を待っていればいい」とか
「放っときゃどうにかなる」なんてそんなことはもうしない

[Pre-Chorus]
そんなの絶対ありえない,だからこの時間を無駄にしちゃダメだ,本当だよ,俺はグズグズしないんだ
だけどこれが終わったら,お前には教えてやるよ
俺の望みはそれだけだ,ウソじゃない

[Chorus]
逃げ出そう
今すぐに,とにかくここから逃げ出そう
あんな話をしてたってただひたすら辛いだけ
だからこれが終わったら,しっかりついて来てくれよ
ベイビイ一緒に逃げようぜ
最大の敵は自分自身だよ
あともうちょっと先に行きゃ,青空が見えてくる
だからこれが終わったら,しっかりついて来てくれよ

[Bridge]
だからこれが終わったら,しっかりついて来てくれよ

[Outro]
逃げ出そう
今すぐに,とにかくここから逃げ出そう
あんな話をしてたってただひたすら辛いだけ
だからこれが終わったら,しっかりついて来てくれよ

(補足)
* mezzanine ・・・ 中二階,舞台の下

(余談)

とはいうものの「最大の敵は自分自身だよ」と主人公が言うように,自身がヘタレだったため,自分から積極的に何かから逃げ出すということはなく,ひたすら「逃避」を続けるだけの日々でした。

あの時物理的に「今すぐに,とにかくここから逃げ出」していたら何かが変わったのか・・・自分自身が変わらない限りおそらく何も変わらなかったような気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿